Super User

Super User

Ως νέος επαγγελματίας και επιστήμονας γνωρίζω πολύ καλά ότι η χρήση και η αξιοποίηση της καινοτομίας μπορεί να προσδώσει σημαντική αξία στο σύνολο της Πελοποννησιακής οικονομίας δημιουργώντας μοναδικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Σήμερα στην Πελοπόννησο είναι αναγκαίος περισσότερο από ποτέ, ο μετασχηματισμός της περιφερειακής μας οικονομίας σε μια υπερδομή υποστήριξης και αναδημιουργίας διεθνώς αναγνωρισμένων ανταγωνιστικών υπηρεσιών καθώς και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Η Πελοπόννησος δεν έχει την πολυτέλεια της αναμονής και της αναβλητικότητας. Ήδη τα χρόνια που προηγήθηκαν έως το 2015 όπου η Κεντρική Κυβέρνηση διαχειριζόταν τα Τομεακά Προγράμματα Έρευνας / Τεχνολογίας, κατέστησαν την Πελοπόννησο ουραγό στο κρίσιμο τομέα της καινοτομίας. Τα στοιχεία αποδεικνύουν ακράδαντα, ότι η μερίδα του λέοντος και στον τομέα της καινοτομίας διαχέεται κυρίως σε Περιφέρειες όπου λειτουργούσαν Πολυτεχνικές Σχολές και Τεχνολογικά Ινστιτούτα.

Αξίζει όμως κανείς να ρίξει μια ματιά στο τι έκανε η Περιφέρεια Πελοποννήσου και πως επιδιώκει να ανατρέψει αυτή την κατάσταση τα τελευταία έτη που έχει αναλάβει την ευθύνη. Μια κατάσταση που δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη και η οποία χρειάζεται συγκροτημένο σχέδιο.

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης μόλις ανέλαβε τη νέα αυτή ευθύνη διαχείρισης του προγράμματος από το 2015 και μετά, έγκαιρα αντιλήφθηκε την ανάγκη δημιουργίας μιας δομής η οποία θα προσφέρει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και η οποία συνενώνοντας όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της Πελοποννήσου θα οδηγήσει την Πελοπόννησο σε ωκεανούς καινοτομίας. Το καράβι για αυτή την προσπάθεια ήταν η δημιουργία του Κέντρου Τεχνολογίας και Καινοτομίας Πελοποννήσου όπου μετέχει το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης, το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ Πελοποννήσου, το Τεχνικό Επιμελητήριο και τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Κατάφερε έτσι τη δραστική αλλαγή στις σχέσεις έρευνας-παραγωγής και την άμεση συνεργασία των Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων με την πραγματική οικονομία της Πελοποννήσου. Με σχέδιο και στόχευση, ο Πέτρος Τατούλης δημιούργησε μηχανισμούς πραγματικής προσέγγισης και όσμωσης μεταξύ των αυτοδιοικητικών δομών, των επιχειρήσεων και των ερευνητικών μονάδων. Σε αυτή μας την προσπάθεια εμπλέξαμε κάθε δημιουργική ομάδα της Πελοποννήσου με διαβούλευση και συγκεκριμένες κατευθύνσεις σε τομείς όπως η κυκλική οικονομία, οι εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας στον πρωτογενή τομέα καθώς και η υποστήριξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Η συνεργασία είχε αποτελέσματα και ήδη στο Μέτρο 16 έχει υποβληθεί πρόταση του ΚΕΤΕΚ με το ΑΤΕΙ Πελοποννήσου για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την αναζήτηση νέων καλλιεργητικών πρακτικών και πρακτικών παραγωγής σε δύο βασικά μας προϊόντα, την ελιά και το σύκο. Η Περιφερειακή Αρχή αξιοποίησε κάθε μέσο και πρόγραμμα για μια νέα καινοτόμα προσέγγιση των προϊόντων της όπως κάνουμε με την ελιά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα interreg med Aristoil όπου έχω τιμή να είμαι εκπρόσωπος. Η ίδια καινοτόμα προσέγγιση ακολουθήσαμε ως Περιφερειακή Αρχή και στον άλλο σημαντικό πυλώνα τον τουρισμό, όπου την ίδια περίοδο δημιουργούμε σταθερή δομή παρακολούθησης, εφαρμογής, και υποστήριξης της τουριστικής βιομηχανίας με την δημιουργία και λειτουργία Destination Management System και Destination Management Organization, σε συνεργασία με την τοπική επιχειρηματική κοινότητα και την υποστήριξη των ακαδημαϊκών μας ιδρυμάτων. Ακολουθούν προσκλήσεις με στοχευμένα προγράμματα ενίσχυσης των τεχνολογικών υποδομών σε μικρές τουριστικές επιχειρήσεις καθώς και του τοπικού αγροδιατροφικού παραγωγικού δυναμικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η καινοτομία και στις προτάσεις που έχει εντάξει η Περιφερειακή Αρχή σε συνεργασία με τους Δήμους και τους παραγωγικούς φορείς όσον αφορά τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ΒΑΑ), την Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία των Τοπικών Κοινοτήτων (ΤΑΠΤοΚ), και τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ).

Η κουλτούρα της καινοτομίας πλέον διαχέεται σε κάθε δομή μας ακόμη και στο ΚΕΚ Μεσσηνίας όπου έχω την τιμή και την ευθύνη να είμαι υπεύθυνος και νόμιμος εκπρόσωπος. Καταφέραμε σε επίπεδο τεχνολογικού εξοπλισμού πολλές καινοτομίες που εφαρμόστηκαν (σύστημα CRM κ.α) με 85 σύγχρονα προγράμματα για όλη τη Μεσσηνία για το εξάμηνο που διανύουμε και είμαστε υπερήφανοι που δημιουργήσαμε την μεγαλύτερη δομή δια βίου μάθησης στην Πελοπόννησο.

Μέσα σε μια περίοδο κρίσης η Περιφερειακή Αρχή έχει ήδη εκδώσει τέσσερεις (4) προσκλήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 5.000.000 €, και ήδη ετοιμάζεται ένα νέο μεγάλο πακέτο δράσεων και προσκλήσεων με επίκεντρο την ενίσχυση της καινοτομίας και τη δημιουργία θερμοκοιτίδων επιχειρηματικότητας. Ενισχύσαμε τις πρωτοβουλίες των Πελοποννησιακών επιχειρήσεων για ανάπτυξη Έρευνας και Καινοτομίας μέσα από καινοτόμα εργαλεία όπως είναι τα κουπόνια καινοτομίας. Ήδη το ΕΠ «Πελοπόννησος» που αφορά την καινοτομία κατέχει την 6η θέση στο σύνολο των δεκατριών (13) Περιφερειακών Προγραμμάτων, ως προς τον προϋπολογισμό των προσκλήσεων, όταν τρεις (3) Περιφέρειες (Αττική, Κεντρική Μακεδονία και Κρήτη) συγκεντρώνουν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των ερευνητικών δραστηριοτήτων στη Χώρα, για πολλές δεκαετίες. Και όλη αυτή η μεγάλη αλλαγή μόνο μέσα σε τρία χρόνια από την στιγμή που η Περιφέρεια Πελοποννήσου έλαβε την ευθύνη της Καινοτομίας από την Κεντρική κυβέρνηση.

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι η διαχείριση της Περιφέρειας και ειδικότερα στο κρίσιμο τομέα της καινοτομίας είναι μια σοβαρή υπόθεση που χρειάζεται σχέδιο, στρατηγική και σκληρή δουλειά. Τα παχιά λόγια και συνταξιούχους κομματάρχες τα πληρώσαμε αρκετά. Εμπιστεύτηκα τον Πέτρο Τατούλη με μεγάλο προσωπικό πολιτικό κόστος, με μοναδικό γνώμονα να ολοκληρώσουμε το μεγάλο έργο που μόλις ξεκινήσαμε και στον τομέα της καινοτομίας.

Η πόλη της Καλαμάτας μπορεί να έχει μέχρι τώρα θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης αλλά χρειάζεται ένα μεγάλο ‘’project’’ για να εκτινάξει τον τουρισμό της Μεσσηνίας αλλά και όλης της Ελλάδας. Η περιοχή της δυτικής παραλίας και ιδιαίτερα η περιοχή του Κορδία στο σημείο που παραχωρηθήκαν τα 49 στρέμματα είναι ιδανική για την εκμετάλλευση στο τουρισμό και όχι μόνο. Η πόλη μας και γενικότερα η χώρα δεν μπορεί από το εσωτερικό της να αναπτύξει τέτοια δυναμική και θα πρέπει με ένα μεγαλόπνοο σχέδιο να προσελκύσει Α.Ξ.Ε άμεσες ξένες επενδύσεις. Για να μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να στραφούμε σε προϊόντα και υπηρεσίες για ‘’μεγάλα βαλάντια΄΄  έτσι ώστε να συγκεντρώσουμε το ανάλογο επενδυτικό ενδιαφέρον. Η ΣΔΙΤ (Συνεργασία Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) είναι ένα μέσο που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε και να αξιοποιήσουμε τους ‘’κοιμώμενους΄΄ παραγωγικούς συντελεστές όπως η γή και το ανθρώπινο δυναμικό.

KORDIAS APO PSHLA

Στο παράδειγμα μας, ο παραλιακός χώρος των 49 στρεμμάτων που μπορεί βέβαια να αυξηθεί, εχει την δυνατότητα να γίνει ο ιδανικότερος για την ανάπτυξη μια μεγάλης μαρίνας στα πρότυπα αυτής της Λεμεσού με κατοικίες, εμπορικά κέντρα και χώρους ελλιμένισης mega yachts και κρουαζιερόπλοιων .

Στην Λεμεσό, με ΣΔΙΤ πήραν μια έκταση που με προσχώσεις αυξήθηκαν και σήμερα αγγίζουν το 90% της μαρίνας, δημιούργησαν ένα καταπληκτικό μέρος με βίλλες, εμπορικά κέντρα και μια μεγάλη μαρίνα για mega yachts συνολικής επένδυσης περίπου τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα απασχολεί πάνω από 1000 άτομα και οι αξίες των ακίνητων ξεκινούν πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ.

last homes on the sea 1sm

Την ώρα που ανακοινώνονται στρατηγικής σημασίας συνεργασίες για την χώρα και την Περιφέρεια Πελοποννήσου με την Κίνα και συγκεκριμένα το Ελληνοκινεζικό επιχειρηματικό πάρκο, το οποίο εγχείρημα αποτελεί ΑΞΕ (άμεση ξένη επένδυση) για την χώρα μας και φέρει την υπογραφή του Περιφερειάρχη. Ακούμε κάποιους από το χθες επικαλούμενοι μια μελέτη του 2016 για την ανταγωνιστικότητα των περιφερειών, να μιλάνε για την θέση μας στην κατάταξη αυτή, λες και γνωρίζουν τι θα πει RCI.

Καταρχάς κύριε απερχόμενε Δήμαρχε θα σας μαλώσουν, πυροβολείτε τον υποψήφιο Δήμαρχο Αθηνών που η Περιφέρεια του είναι πιο κάτω από την δική μας.

Ας σοβαρευτούμε, η χώρα βρίσκεται σε μνημονιακή εποχή με τους προσδιοριστικούς παράγοντες προσέλκυσης επενδύσεων στα κόκκινα, με όλες τις περιφέρειες να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις. Εκτός και αν δεν γνωρίζουμε, ότι οι περιφέρειες δεν ασκούν πολιτική ούτε στην παιδεία, ούτε στην υγεία, ούτε στα δημοσιονομικά του κράτους, που είναι οι κατεξοχήν παράγοντες που επηρεάζουν το RCI. Να μην ανοίξω κουβέντα για τους θεσμούς που κάποιοι προσπαθούν να τους καταλύσουν. Την ωμή πραγματικότητα την ζούμε καθημερινά, δεν λειτουργεί τίποτα σωστά σε αυτή την χώρα γιατί κάποιοι ακόμα και σήμερα λειτουργούν με την λογική του να τοποθετήσουμε ΄΄τα δικά μας παιδιά΄΄ σε όλο το κρατικό μηχανισμό.

Για να γνωρίζουν οι πολίτες, υπάρχουν επιχείρησης που λοιδορούνται τον τελευταίο καιρό από ορισμένους ότι ρυπαίνουν το περιβάλλον, η επιχειρηματικότητα συνεχίζει να πυροβολείται.Υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν καταθέσει ανανέωση περιβαλλοντικών όρων για την βελτίωση των συνθηκών εκπομπών με καινοτόμα συστήματα και δύο χρόνια δεν έχουν πάρει απάντηση-έγκριση από την αποκεντρωμένη δηλαδή από το κράτος, τα συμπεράσματα δικά σας. Ας σοβαρευτούμε και ας μπούμε στις προγραμματικές δηλώσεις για να αποφασίσουν ορθά οι πολίτες.

Υ.Γ Τα κεφαλοκλειδώματα και τις αγκαλιές μακάρι να μπορούσαν να τα κάνουν κι άλλοι. Να φοβάστε ότι ξέρει τι χρώμα έχει το βάζο του καφέ στα περισσότερα νοικοκυριά της Πελοποννήσου.

Στην Μάλαγα της Ισπανίας πραγματοποιήθηκε στις 6 και 7 Νοεμβρίου 2018  η 4η Διακρατική Συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Aristoil (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρος και Κροατία). Εκεί συμμετείχε η ομάδα έργου της Περιφέρειας Πελοποννήσου με εκπροσώπους τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα κ. Αθανάσιο Γκίκα, τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Αποστόλη Γκούνη και την Υπεύθυνη συντονισμού Φυσικού αντικειμένου κα. Κωνσταντίνα Μητροπούλου.

Κατά την πρώτη ημέρα της συνάντησης κύρια θέματα συζήτησης υπήρξαν η καταγραφή και μεταφορά τεχνογνωσίας στους ελαιοπαραγωγούς μέσω ειδικού εγχειριδίου τόσο σε ηλεκτρονική όσο και σε έντυπη μορφή, η ανάλυση της μέχρι τώρα πορείας των εκπαιδευτικών ημερίδων σε ελαιοπαραγωγούς και ευρύ κοινό καθώς και ο προγραμματισμός των επόμενων δράσεων σε θέματα εκπαίδευσης. Την συζήτηση συντόνιζαν εκπρόσωποι από τα Πανεπιστήμια της Αθήνας και της Cordoba με σχετικές παρουσιάσεις του εκπαιδευτικού υλικού. Στη συνέχεια, οι Ιταλοί εταίροι συντόνισαν μια εκτεταμένη συζήτηση για τον απώτερο στόχο του προγράμματος, την δημιουργία ενός Μεσογειακού cluster παραγωγών.  Κατά το κλείσιμο της πρώτης ημέρας, συζητηθήκαν οικονομικά στοιχεία του προγράμματος, επόμενες δράσεις εξωστρέφειας και δημιουργίας επικοινωνιακού υλικού.

Κατά την δεύτερη μέρα της συνάντησης, υπήρχε προγραμματισμένη από τους Ισπανούς εταίρους μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ξενάγηση σε κάποιες από τις εγκαταστάσεις της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής και τυποποίησης ελαιολάδου στον κόσμο, την DCOOP. Συγκεκριμένα, το σύνολο των εταίρων ξεναγήθηκε σε ένα από τα εργοστάσια παραγωγής ελαιολάδου, διφασικού τύπου, όπου σε πρώτο στάδιο, οι παραγωγοί στέλνουν τον καρπό για ελαιοποίηση. Στο δεύτερο στάδιο, το παραχθέν ελαιόλαδο συλλέγεται από το πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο τυποποίησης, παραγωγικότητας μέχρι και 18.000 γυάλινα μπουκάλια την ώρα, τυποποιείται,  συσκευάζεται και διακινείται στις αγορές.

Η ομάδα έργου του προγράμματος Aristoil, επιδιώκει πάντα την συμμετοχή-εκπαίδευση των μελών της, την γνωριμία και επαφή με διαφορετικές νοοτροπίες στον χώρο του ελαιολάδου και κατ’ επέκταση την ενημέρωση των μελών του προγράμματος.

 

“ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ-ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΩΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΘΕΣΜΟ”

Για θεσμική εκτροπή και αντισυνταγματικότητα έκανε λόγο ο περιφερειακός σύμβουλος Μεσσηνίας, Απόστολος Γκούνης, αναφορικά με την “ωμή παρέμβαση” όπως την χαρακτήρισε, του κόμματος της ΝΔ στον περιφερειακό θεσμό.

Όπως δήλωσε στο MessiniaLive, o ίδιος δεν έστειλε καμία “γραπτή απολογία” σε κανέναν γραμματέα, καθώς δεν αισθάνεται ότι πρέπει να λογοδοτήσει σε κανέναν για κάτι μεμπτό. Καταγγέλει πιέσεις που δέχονται οι περιφερειακοί σύμβουλοι του Τατούλη να ανεξαρτητοποιηθούν, και μιλά για θεσμική εκτροπή, ενώ
“ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑ ΕΓΩ…”
ζητά να πάρει θέση ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης “και να τελειώσει το κατρακύλημα αυτό”.
Στο ενδεχόμενο διαγραφής του απάντησε πως, “κοσμούμε όλοι εμείς τους αγώνες της ΝΔ διαχρονικά, και δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα! Οι κομματικές μου καταβολές και τα πιστεύω μου είναι πολύ βαθιά και δύσκολα φεύγουν από το αίμα μου.”Διευκρίνησε τέλος ότι μέλος της ΝΔ έγινε το 2015, μετά την εκλογή του ως περιφερειακός σύμβουλος- παρά το γεγονός ότι η κομματική εμπλοκή του είχε ξεκινήσει ήδη από τα φοιτητικά του χρόνια.

 

https://www.messinialive.gr/gkounis-o-proedros-tis-parei-thesi-gia-afto-katrakylima/

ΠΩΣ ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΣΤΟ MESSINIALIVE ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΝΔ Ο ΠΕΡΙΦ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠ.ΓΚΟΥΝΗΣ

Άνετος και χαμογελαστός εμφανίστηκε ο περιφερειακός σύμβουλος Απόστολος Γκούνης στην κάμερα του Messinialive λίγη ώρα μετά την προσωρινή διαγραφή του.
Στην δήλωσή του τόνισε ότι “απειλή διαγραφής μου είχε δηλώσει από τον Ιούνιο του 2018 στην κερκίδα του Δημοτικού Σταδίου ο Δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας ενώπιων κι άλλων αυτοδιοικητικών, οπότε ήταν αναμενόμενο. Πίστευα ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα κατρακυλούσε σε αυτή την αστεία εξέλιξη.
Επιστρέφω αυτή την διαγραφή στον Γραμματέα του κόμματος που θα παρέλθει από την θέση, ενώ εμείς θα παραμείνουμε εδώ, όταν το 2010 στην δική του δήλωση που είχε κάνει στον πιο επιτυχημένο Πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά όταν τον διέγραψε, είχε κάνει λόγο για παροξυσμό και πανικό με λανθασμένες αυτοδιοικητικές επιλογές”.

Στη Λάρνακα της Κύπρου πραγματοποιήθηκε στις 25 και 26 Απριλίου 2018  η 3η Διακρατική Συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Aristoil (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρος και Κροατία).

Τα κακώς κείμενα της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας έθιξε ο περιφερειακός σύμβουλος, Απόστολος Γκούνης, στην ομιλία του κατά την κοπή της πίτας των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας.

Ο Απόστολος Γκούνης, παρουσία και του Περιφερειάρχη Πέτρου Τατούλη, έκανε ένα μικρό απολογισμό της χρονιάς που έφυγε όσον αφορά στα διοικητικά ζητήματα του Διοικητηρίου και επεσήμανε τρία βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει: Τη γραφειοκρατία, “τον παραγοντισμό ορισμένων υπαλλήλων” και την εκπαίδευση του προσωπικού, που απουσιάζει, και αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους για να μάθουν τα νέα προγράμματα.

Ακούμε διαρκώς για το "τέρας" της γραφειοκρατίας, για την δυσκολία εύρεσης άμεσων λύσεων και επεμβάσεων από το δημόσιο τομέα. 

Η εξέλιξη και η αύξηση των απαιτήσεων σε νομικά, σε περιβαλλοντικά αλλα και ο όγκος  της δουλειάς, εχει βρει το δημόσιο τομέα και ιδιαίτερα την τοπική αυτοδιοίκηση και τις υπηρεσίες της απαρχαιωμένες τόσο σε εξοπλισμό-εφαρμογές όσο και στην κατάρτιση του προσωπικού.